می توانیم بگوییم که امروزه بیشتر افراد جوامع در تلاش برای افزایش سطح تحصیلات خود و گذراندن بخشی از زندگی خود در محیط های آکادمیک می باشند. هر ساله بسیاری از دانشجویانی که تصمیم به افزایش مقطع تحصیلی خود دارند، با شرکت و ثبت نام در کارشناسی ارشد می توانند به دانشگاه ها و مراکز عالی ورود کنند و مقطع تحصیلی خود را بالا ببرند. داوطلبان برای اطلاع از نحوه ثبت نام، زمان، شرایط ثبت نام و... می توانند دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه کنند. همچنین برای اطلاع و کسب آگاهی بیشتر می توانید از مشاورانی که در این راه تحربه بالایی دارند، راهنمایی بگیرید. برنامه ریزی کارشناسی ارشد هدفمند شما را به اهدافتان چندین گام نزذیک تر می کند. ما در مقاله حاضر برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد معماری منظر را به نگارش درآورده ایم، امیدواریم که تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

معماری منظر یا معماری چشم انداز را می توان تلفیقی از مهنذسی معماری و مهندسی شهرسازی دانست که به طراحی در محیط باز می پردازد. هدف از تربیت متخصصان در این رشته، مدیریت آب، طراحی کاشت، برنامه ریزی زمین، درجه بندی، تجزیه و تحلیل سایت و اطمینان از مطابقت کلیه نقشه ها با قوانین ساختمان های در حال ساخت می باشد. علم معماری منظر علم طراحی و زیباسازی  فضاهای باز بر پایه گیاهان و فضای سبز می باشد و هدف کلی آن برقراری ارتباطی مستحکم تر بین انسان و طبیعت است. رشته معماری منظر نقش مهمی را در مدیریت بهره برداری، نگهداری و برقراری تعادل بین عوامل طبیعی و مصنوعی جوامع زیستی ایفا می کند. 

 

معماران منظر در تلاش هستند که بتوانند با ایجاد فضاهای دلنشین و زیبا، آرامش و فضای سالمی برای زندگی انسان ها ایجاد کنند. معماری منظر نسبت طراحی و فضاسازی محیط بیشتر بر روی آرامش و سبک زندگی انسان ها تاکید دارد. افرادی که به طبیعت و مباحث معماری علاقمند می باشند همچنین دارای ذهن خلاق و روحیه حساس هستند، انتخاب این رشته گزینه مناسبی برای آن ها خواهد بود. امروزه بیشتر فضاهای سبز زیبا و دلنشینی را که در محیط های اطرافمان و پارک ها می بینیم در حقیقت، کار معماران منظر می باشد که با توجه به این نکته اهمیت و جذابیت این رشته را به خوبی روشن می سازد. 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور ارشد معماری منظر