اصطلاح «علوم اجتماعی» در ابتدا در قرن نوزدهم ایجاد شده است. رشته علوم اجتماعی از رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد و علاقمندان این رشته می توانند به روش های با کنکور و بدون کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شوند. جامعه‌شناسی یا علوم اجتماعی به عنوان علم عمومی جامعه تعریف شده‌است. با این حساب چنانچه تمایل به مطالعه علم عمومی جامعه و اجتماع دارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ تحصیل در رشته جامعه شناسی یا علوم اجتماعی بیاید. 

متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی بایستی بدانند که رشته جامعه شناسی یا همان علوم اجتماعی متشکل از موضوعاتی همچون انسان شناسی، مطالعات ارتباطات، اقتصاد، تعلیم، جغرافیا و تاریخ می باشد. پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی به ادامه تحصیل در این رشته، از دروس دانشگاهی مرتبط مطلع شوید و سازگاری کتب را با روحیات خود مطابقت دهید. 

علاقمندان به شرکت در آزمون ارشد اجتماعی بایستی با کسب اطلاع از منابع آزمون کارشناسی ارشد و همکاری با بهترین مشاوران کنکور کارشناسی ارشد، خود را برای رقابت با سایرین آماده کنند. یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز برای شرکت در آزمون های علمی کشور، داشتن برنامه ریزی درسی می باشد. موسسه مشاوران برتر برنامه ریزی درسی آزمون ارشد علوم اجتماعی را با بهترین کیفیت ارئه می دهد. 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور ارشد اجتماعی 1403