ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، مورد استقبال بسیاری از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و دکتری می باشد. رشته های تحصیلی بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می گردند. شما عزیزان باتوجه به شرایط خود لازم است رشته تحصیلی مدنظر را انتخاب کنید و اقدام به ثبت نام و مطالعه منابع درسی مرتبط نمایید. این مقاله از سایت مشاوران برتر اختصاص به موضوع "برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد زبان شناسی" یافته است.

مشاوران برتر برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد تمام رشته های تحصیلی را با مشاوران کارآزموده برعهده می گیرد.

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد زبان شناسی 1403

زبان شناسی علمی نوین است که مطالعه و بررسی زبان های مختلف می پردازد. این رشته با مفهوم جدیدی که به کار می رود، علمی نوین است که قدمتی صد ساله دارد. در رشته زبان شناسی ابعاد گوناگون همچون (صرف، نحو، جامعه شناسی زبان، عصب شناسی زبان، روانشناسی زبان، زبان شناسی بالینی، زبان و منطق، زبان شناسی آموزشی و...) می پردازد. 

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که به چه دلیل مطالعه زبان شناسی رویکردی چند بعدی دارد؟ در پاسخ به این پرسش بایستی ذکر کنیم که زبان پدیده پیچیده‌ای انسانی و اجتماعی است و برای مطالعه جامع و دقیق این رشته، بهره‌گیری از علوم مرتبط دیگر الزامی می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گستردگی این رشته به اندازه ای وسیع می باشد که به بررسی تعامل بین زبان و ذهن یا زبان و شناخت می پردازد. 

زبان شناسی چه کسی است؟ زبان‌شناس کسی است که به بررسی‌های زبان‌شناختی می‌پردازد. برخلاف تصور عموم مردم، الزامی وجود ندارد که زبان‌شناس به چندین زبان تسلط داشته باشد و مهم آن است که زبان‌شناس بتواند پدیده‌هایی زبان‌شناختی همچون (واژه، هجا، گروه نحوی، معنا و گفتمان) را جست و جو نموده و بشکافد. 

 

منبع: برنامه ریزی ارشد زبان شناسی 1403